Gelukkig zijn…

Gelukkig zijn…
Gelukkig zijn,
daarvoor wil ik alles geven
weg wat teveel is
geen stress aan mijn lijf
Gelukkig zijn…

Dat was het gevoel deze ochtend op de trein. Eerst al op weg naar het station in Leuven. Zonnetje, vogeltjes, geen verkeer.

Alleen in de stad
Iedereen ongeïntresseerd
Dat kan, dat kan niet blijven duren,
ik word gek
Gelukkig zijn…
Gelukkig zijn…
daarvoor wil ik alles geven
Liefde en warmte
geen stress aan mijn lijf
Gelukkig zijn..

Vannacht was het anders. Tot twee uur getoeter, gelach en gezang. Een korte nacht. En toch gelukzaligheid in je vel. Een prachtinspanning van Kompany. Een aanval opgezet door begot Van Buyten en Kompany. Gelukkig zijn. Hormoontjes eerder dan uitgeslapenheid. Emotionaliteit veel eerder dan rationaliteit.

Een studie van de universiteit in Luik bewees het jaren geleden al. Na een overwinning van Standard de Liège is er tot 10% minder ziekteverzuim op maandag. Welzijn en geluk. Een mooie combinatie.

geef me al je warmte… geef me al je warmte
Gelukkig zijn…
Gelukkig zijn,
daarvoor wil ik alles geven
Weg wat teveel is,
geen stress aan mijn lijf
Gelukkig zijn…
Gelukkig zijn…

De Bruyne en Lukaku. Ver na middernacht. Gelukkig zijn. Vergeet die rationeel geschoolde preventieadviseurs. Fuck al die proceduurtjes, regeltjes en ander formalisme. Leve Mulder. Leve bevrijd werken. Leve emo. Gelukkig zijn.

Gelukkig zijn…

 

PS: omdat de link bij de eerste publicatie niet zichtbaar bleek, voegen we hem er gewoon nog een keer aan toe. Klik HIER als je even wil wegdromen bij de stem van Raymond Van Het Groenewoud himself. En natuurlijk ook gewoon omdat het een steengoed lied is.

2 thoughts on “Gelukkig zijn…

  1. Pingback: Creative Interchange » Bloggen over en rond het WK Voetbal.

  2. Wat leuk als een blog zo opgepikt en helemaal ontleed wordt door een medeblogger. Ikzelf las gewoon een klassieke uiting van een blij gevoel van het moment door een voetballiefhebber. “Yes, mijn (onze) ploeg heeft gewonnen. De rest van de wereld doet er even niet toe”. Zo zie je maar…

    Like

Geef een reactie

